emmával az élet

Csendeskönyv

2018. november 13. - BBFruzsi

Négy hónapja kezdtem készíteni Emma csendeskönyvét és ma fejeztem be. Igen, ez elég durván hangzik, de az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy bőven maradtak ki napok, sőt hetek is a munkálatokból, mert javarészt az alvásidőket használtam fel arra, hogy barkácsoljak, ezekből is főként az estéket, de azért nem akartam magam teljesen elszigetelni a valóságtól és nem mellesleg a férjemtől sem, így hagytam magamnak pihenő napokat is. Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem nagy meló, mert akkor hazudnék, de imádtam minden percét, és bármikor újrakezdeném, és ahogy magamat ismerem, újra is fogom, ha egyszer lesz Emmának egy kistestvére, biztos, hogy neki is lesz saját, névre szóló csendeskönyve.
fb_img_1542113677824.jpg

Hozzávalók:

- rengeteg féle színű barkácsfilc

- hímzőfonalak

- tű(k) ,gombostűk

- gombok

- gyöngyök

- szalagok

- spárga

- tépőzárak

- cipzárak

- ragasztópisztoly

- kinyitható kulcskarika

...és igazából még bármi más, amit az ember kitalál :)

Én így csináltam:

Az egyes oldalakhoz kivágtam 20 x 20 centis lapokat barkácsfilcből, majd minden az oldalon szereplő figurát megrajzoltam papíron, és ennek a sablonnak  a segítségével vágtam ki őket szintén filcbőll. Mindent felvarrtam/felragasztottam az egyes oldalakra. A legtöbb ötletet a pinterestről szereztem, bár mindegyiket kicsit a magam ízlésére átformáltam, egy az egyben egy oldalt sem másoltam le. Mikor elkészült minden oldal, egy speciális PRYM lyukasztóval (a használatához egy hasznos videót itt találtok) és a férjem segítségével egyenként átlyukasztottuk őket, majd belekerültek a karikák is, 2 oldalanként összefűztük, én pedig ragasztópisztollyal összeragasztottam az oldalakat. Erre azért volt szükség, mert a hátoldalakon lévő varrásokat ezzel tüntettem el. Annyit csinálnék másképpen, hogy a lyukasztást nem hagynám utoljára, inkább azzal kezdeném, mert nehéz volt megtalálni minden oldalon ugyanazt a 2-2 pontot, ahol nem volt semmi varrás, de persze végül így is megoldottuk. Én kézzel varrtam mindent, de ha valaki jártas a géppel varrásban nyilván sokkal gyorsabban és szebben meg lehet csinálni. Nekem még nincsen varrógépem, de idén nagyon jó kislány voltam, így remélem a karácsonyfa alá bekerül majd :D

fb_img_1542113665369.jpg

Minden oldalnak megvan a maga feladata: gombolás, fűzés, bújtatás, számolás, kapcsolás, csíptetés, tépőzárazás, cipzárazás. Igyekeztem úgy válogatni az ötleteket, hogy Emma kézügyességét is fejlessze, ő alapból nagyon türelmes, már a nagyobb lyukú gyöngyöket is fel tudja fűzni, persze vannak oldalak, amiket majd akár csak pár év múlva fog tudni rendeltetésszerűen használni, valóban értékelni pedig jó pár év, vagy akár évtized múlva... de ebben pont ez a szép... Még mindig nem késő nekikezdeni, ha valaki érez magában erőt hozzá, szerintem nagyon szuper, maradandó ajándék lehet a karácsonyfa alatt.

A bejegyzés trackback címe:

https://emmavalazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr6214367547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása