emmával az élet

Hordozni jó

2018. május 01. - BBFruzsi

Egy hónapos volt Emma, mikor először fel mertem őt kötözni magamra, egy gyorstalpaló után, amit a hordozási tanácsadó unokatesóm tartott nekünk, akinek egyébként rengeteget köszönhetek mind a hordozás, mind pedig a szoptatás terén. Nagyon sok tanácsot kaptam tőle, amiért nem lehetek elég hálás! Egyébként kismamaként voltam tanfolyamon, gyakoroltam baba-mama expón, és itthon egyedül is, a jútyúb előtt ülve, plüsskutyával, azt, hogy hogyan fogom magamra kötni az újszülött Emmát, de valahogy az igazi, lélegző, három és fél kilós, mocorgó babával már nem voltam annyira bátor. Pedig sokkal előbb is elkezdhettem volna, és mennyire sok időt és energiát megspórolhattam volna magamnak...!Kaptam hideget-meleget a hordozással kapcsolatban, hogy elrontom Emmát, és sosem lesz képes a kiságyában aludni, vagy mondjuk egyedül elaludni, (mindkettőt megcáfoltuk már) hogy elkényeztetem (egy újszülöttet nem lehet elkényeztetni azzal, hogy felveszed, magadra kötöd, mivel neki csak, és kizárólag az anyukájára van szüksége. Arra, hogy hallja a szíve dobbanását, hogy együtt lélegezzenek, úgy, ahogy kilenc hónapon keresztül tették) Számomra furcsa, hogy ez valakinek furcsa, és nem hallott még arról a bizonyos negyedik trimeszterről, ami pocakon kívül zajlik, de nagyon is hasonló, mint az őt megelőző három másik. Nagyon sokan aggódtak Emma testi épségéért, utcai járókelők, pénztáros nénik, nyugger mamikák, hogy megfullad, összenyomom, vagy megsül, de elcsíptem jó pár szúrós tekintetet, csodálkozókat, olyanokat, akik azt gondolták, hogy tuti valami dilinyós szektatag vagyok, azért bugyolálom pongyolába a porontyom, és kötöm magamra, mint holmi élettelen batyut. De az ehhez hasonló aggódó jótétlelkekkel már biztos minden hurcimami találkozott, és tuti órákig tudnánk sztorizgatni róluk. Magam részéről én hálás vagyok ezért az eszközért, mert a mi életünket nagyban megkönnyítette. Emma imádja a hordozást, és ami neki jó, az nekem is jó, boldog baba = boldog anya. Arról nem is beszélve, hogy ez nem csak a babának jó érzés, hanem anyának, apának, mamának és mindenki másnak, aki hordoz. Érezni a babád illatát, hallani a szuszogását, azonnal reagálni a szükségleteire, összebújni, újra eggyé válni és a várandósság után, kint tovább hordozni azt, aki számunkra a mindent jelenti. Szerintem nincs ehhez fogható!

montazs1.jpg

Emma 2 hónaposan liliputi rugalmas kendőben és 6 hónaposan Little Frog karikásban

Többfélét is használ(t)unk, elsőnek egy örökölt (nem használt) rugalmas liliputit. Szerettük, de tudtuk, hogy ez nem lesz mindig jó, (7 kilóig biztonságos és kényelmes) és nyáron a három réteg elég melegnek bizonyult, így vettem egy Little Frog karikást, ami a mai napig szerelem kendő. De hamar megtapasztaltam, hogy ezt sem lehet fő kendőként használni, mivel egy oldalt terhel, és hosszabb ideig nem túl kényelmes és egészséges  így hordozni  az anyukának, (a babának ebből mi sem tűnik fel, az ő érdekeit nézve szintén kiváló eszköz ez is! elméletileg cserélgetni kell(ene) az oldalakat, de nem nagyon ismerek karikás kendős anyukát, aki ezt megtenné minden alkalommal, mivel mindenkinek van kényelmesebb oldal. Ha mégis, respect a ritka kivételnek :D) Ezééért, szülinapomra kaptam a férjemtől egy csodás Little Frog szövött kendőt, amit lehet előre, hátra, oldalra kötni, a hordozós kor végéig használható, sőt, az étkezőasztal lábaihoz kötözve még hintát is lehet csinálni belőle a nagyobb gyerkőcnek. Szintén szerelem kendő lett, míg Emma el nem érte a rettegett 7 kilós súlyt, mikor is a kisbabóknak szedniük kell a sátorfájukat és hátra kell költözniük, mivel a nők eddig a súlyig hordozhatnak biztonságosan, saját testi épségük megóvása érdekében elöl. Mi következett ebből? A batyu kötés... Már pedig ez az a dolog, ami nekem nem ment, és a mai napig gyáva vagyok hozzá. Próbálgattam, biztos meg tudtam volna tanulni, de miközben Emmát forgattam hátra vagy éppen átlendítettem a vállam fölött, (szigorúan a franciaágy mellett) azt éreztem rettegek, ideges vagyok, és ezt a szorongó érzést átragasztottam rá is. Sírt, nem működött együtt, én pedig még inkább kétségbe estem. Ördögi kör. Akkor most mi lesz? Itt ér véget számunkra a hordozás? Nem, dehogy! A mozgásfejlődésben még nem tartott ott Emma, hogy csatosba kössem, ezért varrattunk magunknak Little frog kendőből egy Maraya kendős mei-tait, ami nagyon kényelmes, könnyű felkötni, mindenhol állítható és egyszerűen imádjuk. Mára leginkább a karikás és a mei-tai van mindennapos használatban, de néha előkerül még a szövött is, például lázcsillapításra előre kötni benne Emmát, mert hogy erre is jó a kendő, és ez nem abrakadabra vagy humbug, mielőtt még bárki azt gondolná, hogy megőrültem, működik. Próbáljátok ki, ha eddig még nem tettétek.

S, hogy miben könnyítette meg a dolgunkat ez a pár méter anyag, amit aranyárban mérnek? Ha egy pár hónapos baba anyukája vagy, te biztos ismered azt a forgatókönyvet, mikor órákig altatsz, míg nem végre elalszik a csemetéd, és te ekkor halk léptekkel megközelíted a rácsos ágyat, hogy letedd a karjaidban szunnyadó gyermeked, aki csak 4-5 kiló lehet, mégis legalább huszonötnek érzed, erre pedig ő azon nyomban felébred. Hogy van-e hivatalos neve a jelenségnek, nem tudom, de nevezzük rácsos ágy sztrájknak. Nekünk kijutott belőle bőven. És mi bosszantóbb annál, mint, hogy a nagy nehezen elaltatott csecsemőd villám sebességgel felébred, mikor apró teste hozzáér a kiságy matracához, mielőtt te kettőt pislognál és végre-valahára (mondjuk általában délután 3 órakor) meginnád a már negyedszerre kihűlt kávéd, beleharapnál a hajnali fél 6-kor, reggeli gyanánt kikészített száradó zsemlédbe, elmennél pisilni, vagy urambocsá' megmosnád a két hete kontyban hordott, már-már öntisztulásba kezdő hajad? Megmondom: semmi! (bár az utolsó problémára a kendő sem megoldás, de sokatoknak ismerős lehet a szitu)

A kendőbe kötött babával együtt elvégezheted az összes házimunkát (ha picike, akkor arra számíthatsz, hogy végigalussza az egészet, nem kell suttogni, csendben lenni, zajban is képesek teljesen ellazulva, órákat aludni!!! Ha nagyobbacska a babád, akkor pedig érdeklődően fog szemlélődni, miközben nagyon hálás lesz azért, hogy hozzád bújhat, főleg ha épp szeparációs szorongása van, és már 3 hete nem ment messzebb tőled 3 centiméternél) Kendőbe kötött babával reggelizhetsz, ebédelhetsz, vacsorázhatsz, kávézhatsz, meglátogathatod a mellékhelyiséget, s ha teendőid mellett "énidőre" is futja, olvashatsz, nézhetsz sorozatot, (én így néztem végig az egész Trónok harcát) Kisebb korában Emma 3-4 órát is aludt a kendőben, volt, hogy én is elszunyókáltam vele együtt, mikor magamra kötözve altattam, tehát éjszakai alvásmegvonásra is remek gyógyszer a hordozás!

screenshot_20180430-212703.png

Emma 5 hónapos, Liitle Frog karikás

Amikor még nagyon kapóra tud jönni a hurcikendő, ha például a babád elkezd tiltakozni a babakocsizás ellen, (nálunk erre is volt precedens) de te mégis szeretnéd őt valamilyen úton-módon a levegőre kivinni. Hordozva nagyokat lehet kirándulni, olyan helyen is, amit babakocsival nem tudnál megközelíteni. Ezen kívül én jobban szeretem tömegközlekedve is a hordozást, mint a babakocsizást, mert nem kell bajlódni a járgány emelgetésével, vagy éppen várni az alacsony padlós példány érkezésére, majd feltuszkolni magatokat és helyet törni kisbabáddal a zsúfolt buszon. 

Rengetegféle hordozós kiegészítőt lehet kapni már, kabáttól kezdve a hurcis takarókig, ezeknek elég borsos az áruk, viszont a hűvösebb időben muszáj valamivel melegíteni a kisbabát, (egyszerű kabáton kívül felöltöztetve a kisbabádat hordozni nem a legszerencsésebb) de jó pár lehetőséget találni az interneten, hogyan készíthetsz saját kezűleg hordozós ruhákat magadnak. Én már készítettem magunknak hordozós pulcsit 0 Ft anyagköltségből, (minden volt hozzá itthon) fél óra időráfordítással. A képen láthatjátok, a pontos elkészítéshez pedig a leírást megtaláljátok itt! 

screenshot_20180501-000648.png

Emma 7 hónapos, Maraya mei-tai, diy hurcipulcsi, hurciapa

Sajnos nagyon sokan hordoznak rosszul, rossz eszközben. Rengetegszer látok az utcán kenguruban, arccal kifele hordozott babákat, és ilyenkor szomorú és dühös is vagyok. Nincsen tökéletes szülő, mindenki hibázhat, de úgy gondolom, hogy a gyerekünk egészséges fejlődése a legfontosabb, ezért muszáj tájékozódnunk arról, hogy mi az, ami károsan hat rájuk. Nem vagyok hordozási tanácsadó, viszont ezt minden anyukának, apukának, családtagnak, aki hordoz, tudnia KELL! A jó hordozó eszközök a baba gerincét, pontról pontra támasztják, illetve lábait térdhajlattól térdhajlatig, miközben a baba terpeszben van, térdei a köldöke magasságában helyezkednek el. A baba magasra emelt lába segíti az emésztést, ezáltal megnyugtatja a hasfájós babákat. Ellenben a kenguru merev body része,  nem követi a baba testének vonalát, nem támasztja pontól pontra a gerincét, a lába lóg, és az egész testsúlya a lágyékára nehezedik. Teljesen természetellenes tartást ad a baba hátának, aki kénytelen homorú testtartásban lenni. Egyébként szerintem ránézni is rossz, de ami a legfontosabb, szörnyen káros, és egészségtelen.

Hordozni jó, jó eszközzel meg pláne! Ha már hordozol, nagyon szerencsés vagy, és amúgy is tudod, ha pedig még nem próbáltad, remélem ettől a poszttól megjött hozzá a kedved! 

19620278_1779330348751240_5468467798446954594_o.jpg

Emma 3 hónapos, szövött Little Frog

A bejegyzés trackback címe:

https://emmavalazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr7613881796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása