emmával az élet

Az első szülinap

2018. július 27. - BBFruzsi

Érzelmekkel telített év az első, és biztos vagyok benne, hogy a többi is az lesz... Rengeteg dolog történt Emma születésétől az első szülinapi gyertya elfújásáig. Nem csak kisbaba; anya, apa, család született, megismertük egymást, összeszoktunk, rengeteget nevettünk és persze sírtunk. Volt, hogy együtt is. Hol az örömkönnyek jöttek, hol a csalódottság, és a félelem könnyei. Volt, hogy egy nap egy évnek tűnt, de visszagondolva egy év is egy pillanat alatt elszállt, és csak azt láttam, hogy itt ez a kis csoda az apukájából és belőlem, aki napról napra okosabb és ügyesebb és gyönyörűbb... és még mindig hihetetlen, hogy ő a mi kislányunk, akit mindennél jobban imádunk.

Kevés dologra készültem annyira izgatottan eddigi életem során, mint Emma első szülinapjára. Na jó, az esküvőnk is elég nagy mérföldkő volt, és ez a példa talán szemlélteti is, mennyire fontos volt számomra, hogy Emma szülinapja tökéletesre sikerüljön. Szerintem fél éves korától kezdve ( na jó mégkorábban :D) vártam és készültem rá, ötleteltem, bújtam a pinterestet, beszerező körutakra mentem, vagy ha csak épp szembe jött velem valami cuki kiegészítő, ami illett a koncepcióba, azonnal lecsaptam rá, szerveztem, terveztem. Ez viccesen hangozhat, főleg, hogy egy ilyen kisbaba nem is fog fel igazán sokat a körülötte zajló eseményekből, de én fontosnak éreztem és érzem, hogy szép emlékként maradhasson meg, hogy majd ha nagyobb lesz nézegethesse a képeket és a kis kiegészítőket, amiket eltettem neki emlékbe az első szülinapjáról. 
20180407_164306_2.jpg

A kulcskérdés a torta volt, (persze tudom, minden szülinapon az) nagyon sokat gondolkodtam rajta, milyen is legyen kívül-belül. Számomra egyértemű volt, hogy én fogom elkészíteni, mert amúgy is szeretek a konyhában sürögni-forogni, és, mert így biztosan tudhattam, hogy mi kerül az alapanyagok közé, ami valljuk be, nem utolsó szempont egy éppen egy éves babánál. Utólag már belátom, a torta inkább a vendégeknek készült, ha Emma két falatot evett belőle összesen, akkor sokat mondok, de legalább a felnőttek is egészségesebb tortát kaptak így, mintha egy átlag cukrászdait rendeltem volna. A tésztát a Születéstől születésnapig c. könyv egyik torta receptje alapján készítettem el, a krém pedig saját kreálmány volt. A díszítésként használt girlandot, zászlókat, a feliratot és a papírsárkányt is saját kezűleg keszítettem, de a pinterest itt is segítségemre volt.

20180407_154049.jpg

Hamar elterveztem azt is, hogy szeretnék majd egy plakátot készíteni Emma születésnapjára, amin összefoglalom az első év történéseit képekben, és kis feljegyzésekben arról, hogy mennyit változott, miket tud, szeret, illetve nem szeret így, egy évesen. A plakát szerkesztéséhez a canva grafikai szerkesztő programot és photoshoppot használtam. Még a pocakomban volt Emma, mikor rendeltem egy csomag mérföldkő kártyát, és megvarrtam neki az előző posztban lévő nyuszit, hogy minden hónapban lefotózhassam velük, hogy lássuk mennyit változott, nőtt az első évében. Wish-ről rendeltem a képekhez egy csomag natúr színű keretet, amin a hónapok számai szerepeltek és erre ragsztottam fel a hónapos fotókat a szülinapján. Egyébként a mai napig díszei a nappalink falának, mert Emma nagyon szereti nézegetni és végigmutogatni az összes képet, széles mosollyal az arcán, és nekünk is nagyon jó ránézni minden egyes alkalommal!

20180727_130557.jpg

A dekorációk nagy részét  karcsi papírboltjából rendeltem, kihajtogatható papírvirágokat, (amiket később a szülinapi ajándékként kapott baldachinos kuckó tetejére akasztottam dekorációnak) Konfetti girlandot, papírszívószálakat. Egy nagy csomag konfettivel töltött óriás méretű lufit a kikben találtam, pár száz forintért, aminek  a belső tartalmával kipukkasztás után Emma nagyon jól eljátszott, aztán eltettük későbbre, mondjuk az idei szilveszterre például jól fog jönni, és biztos, hogy Emma is újból örömét leli majd a morzsolgatásában. A papír zászló girlandot a flying tigerből szereztem, a tortán lévő girlandhoz a színes ragasztócsíkokat pedig a buttlersben vettem. A családi fotók elkészítéséhez szintén pár száz forintért találtam karton papírból kivágott rózsaszín-arany fotósarok kellékeket, direkt elsőszülinapos utalásokkal ( what fun to be one és egyebek) Ezekkel a kiegészítőkkel is keszült jó pár fotó a szülinapi bulin.

20180727_131841.jpg

Emma szülinapi ajándéka a szobájában lévő kis kuckó volt. Nagyon jó döntés volt, hogy nem egy századik játékot vettünk neki. Nagyon szereti azt a sarkot a szobájában, sok időt tölt el ott, a könyveit lapozgatva, vagy csak bemászik és lefekszik pihenni, meginni a reggelijét a cumisüvegből, sőt arra is volt már példa, hogy napközben a kuckóban aludt el.  Teleraktuk innen-onnan beszerzett párnákkal, és a kedvenc kisállataival, felakasztottuk rá a szintén saját készítésű körforgóját, és egy igazán csajos kis kuckót varázsoltunk neki a kis szobájába. Készítettem Emmának egy öltöztetős babát is, fényképezőgéppel, táskákkal, pizsamával, mamusszal, cipőkkel, kabáttal (és még vannak terveim) belátom ez kissé korai volt, de sebaj, eláll a házikójának szánt pöttyös kofferben, amíg Emma babázni nem kezd :)img_20180726_072111_781.jpg

screenshot_20180727-212606_instagram.jpg

Nagyon boldog szülinapja volt Emmának. Mikor felébredt a délutáni alvásból, a titokban érkező nagyszülei és a leendő keresztszülei is mosolyogva várták, ő pedig csodálkozva nézte a dekorációt, a tortát, mindenkivel játszott, mindenkinek jutott a tüneményes mosolyából és a huncutkodásából. Még hetekig fent hagytuk a dekorációkat a falon, és kötelezően lufival történt minden étkezés is.

Csoda egy év volt és nagyon örülök, hogy ilyen boldog születésnappal lett megkoronázva. Az pedig, ha az ötleteim leírásával még inspirálni is tudtam most valakit, aki a gyerekének, családtagjának, keresztgyerekének, vagy bárkinek a szülinapja előtt áll, még külön öröm számomra. 

screenshot_20180727-132444_instagram.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://emmavalazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr1014076489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása